Складання меню
Меню - це перелік розташованих у певному порядку різних холодних і гарячих закусок, перших і других страв, гарячих і холодних напоїв, борошняних кондитерських виробів, які наявні в продажу на даний день із зазначенням ціни, виходу, способу приготування і переліку компонентів, що входять до їх складу. Меню - це візитна картка ресторану і спосіб реклами.
При складанні меню слід керуватися ДСТУ 4281:2004 "Заклади ресторанного господарства".
На першому етапі складання меню розробляють асортимент страв і напоїв, що містить традиційні, нові і фірмові страв. При цьому необхідно постійно слідкувати за уподобаннями споживачів, вивчати попит на страви і вносити зміни в меню.
На другому етапі необхідно визначити, які страви слід виділити в меню. Для привернення уваги до страви потрібно помістити її назву з фотографією і рекламним текстом у найвигіднішому місці її меню. Гарна реклама страви збільшує об'єм її продажів.
На третьому етапі здійснюють аналіз страв, включених у меню, на популярність і прибутковість.
За способом складання розрізняють меню: з вільним вибором страв, денного раціону харчування (різновид - меню скомплектованого обіду, сніданку або вечері), банкетне. За контингентом споживачів виділяють меню дитячого і дієтичного харчування.
При складанні меню необхідно враховувати такі фактори:
o приблизний асортимент страв, напоїв і виробів;
o наявність сировини і продуктів на складі;
o сезонність продуктів;
o наявність стандартів приготування страв (збірників рецептур, техніко-технологічних карт на нові і фірмові страви);
o особливості контингенту, що обслуговується (вікові, національні, професійні, релігійні);
o час обслуговування (сніданок, обід, вечеря);
o форми обслуговування, які рекомендуються для даного контингенту споживачів (бізнес-ланч, шведський стіл, сімейний обід та ін.);
o трудомісткість страв, кулінарних і кондитерських виробів;
o спеціалізація кухні стосовно конкурентів;
o передбачуваний рівень прибутку;
o витрати на придбання продуктів, оренду приміщень, заробітну плату персоналу;
o режим роботи підприємства.
Меню має бути різноманітним за видами сировини (рибні, продукти моря, м'ясні, з птиці, дичини, овочеві, круп'яні, яєчня, молочні, борошняні) і способами кулінарної обробки (відварні, припущені, смажені, тушковані, запечені).
Страви, внесені в меню, повинні бути в наявності протягом усього часу роботи залу. При складанні меню комплексного, сімейного обіду або бізнес-ланчу необхідно передбачити чергування страв по днях тижня.
До вiдповiдi на уроцi готова)))
ВідповістиВидалитиЗаконспектувала .
ВідповістиВидалитиЗаконспектувала.
ВідповістиВидалитиЗаконспектувала.
ВідповістиВидалити